07 de setembre 2009

Prohibit!

En un temps de crisi, l'estat ha de trobar la manera de recaptar impostos de tal manera que pugui continuar amb les seves magnífiques i meravelloses campanyes electorals, i així pujar les pensions, ampliar beques, comprar ordinadors per als nens i nenes, pujar els impostos (però no a les empreses ni als que puguin ser votants del partit)...
El cas és que tots coneixem les mesures de trànsit que s'han establert a l'entrada de Barcelona. Cal reduir la velocitat. Es veu que tots anem massa de pressa i no poden amb nosaltres. Una ciutat que, ens pesi o no, no deixa de ser el motor de Catalunya, cal reduir-li la velocitat d'entrada a la ciutat -dels vehicles, però també de treballadors (d'acord: i turistes i passavolants; però també treballadors).
El cas és que, mirant fora de la capital, he vist un altre cas que és digne de reconeixement de les prohibicions establertes per aquests governants d'esquerres. La carretera (2009 i encara hem de parlar de carreteres i no pas autovies) que uneix Lleida i Tarragona, o Tarragona i Lleida; és a dir, dues capitals -de vegueries, si voleu-, les van estar arranjant ja fa uns anys. A la banda de Lleida, van posar quatre pedaços i van arreglar un bon tros de carretera; a la banda de Tarragona, es van deixar estar de pedaços i van passar a fer-la més o menys nova.
Quan tot va estar arreglat van prohibir la circulació a 100 per la banda de Lleida i la van passar a 90 (una carretera per la qual sempre s'havia circulat a 100); a la banda de Tarragona van fer novíssima l'autovia d'Alcover a Reus, i viceversa, (abans era carretera de dos carrils), sense poder circular a 120 i mantenir-se a 100.
Objectiu: evitar accidents? Evidentment, no.
Objectiu: recaptar impostos.